Filozofia zdrowego i świadomego odżywiania

W tym dziale znaleźć można dania dietetyczne, przepisy kulinarne dla osób czynnie uprawiających sport, jak również odchudzających się, dietetyków, dbających o linię i szczupłą sylwetkę.

Trener personalny - avatar

Wszystko to, co o dietach chciałoby się wiedzieć.

Obserwując ludzi i ich zakupy, a także patrząc na jadłospisy dostrzegam sporo błędów żywieniowych, o których chciałbym wspomnieć.

80% osób w Polsce nie zwraca uwagi na to, co je, a 15% próbuje zmienić nawyki żywieniowe, chociaż nie do końca wie, którą drogą iść. Często nieświadomi tego co jedzą, wybierają produkty najtańsze, bo jak wiadomo Polacy to biedny naród. Ale jak trzeba kupić paczkę papierosów, kilka piw i zjeść na mieście, to nagle ich stać.

Komentarze (2) Odsłony: 869

Prowadząc ankietę medyczną w klubie fitness, zadaję pytanie początkującym adeptom treningu, dotyczące wykonanych ostatnio kompleksowych badań. Niestety, w większości przypadków okazuje się, że tego typu badania były robione dawno temu lub wcale. Jeśli uzyskane wyniki sprzed kilku miesięcy mieściły się w zakresie normy, to lekarz powiedział jedno: jesteś zdrowy. Być może z psychologicznego punktu widzenia podejście takie byłoby dobre, jednak biorąc pod uwagę, że tym ludziom towarzyszy z reguły otyłość, brak snu, łaknienie słodkiego, zmęczenie lub senność, należy zastanowić się w czym tkwi przyczyna i im pomóc.

Komentarze (0) Odsłony: 1096

W obecnym świecie łatwo się pogubić. W TV mówi się jedno, trenerzy propagują drugie, dietetycy jeszcze coś innego.

Wg mnie najważniejszy jest zdrowy rozsądek i przede wszystkim sprawdzenie podawanych informacji na sobie.

Komentarze (0) Odsłony: 927

Badania lekarskie krwi pomogą stwierdzić w jakim stanie jest nasze zdrowie. To współczynniki znajdujące się w normach określają, czy jest wszystko w porządku. Jednak zauważyłem, że spora liczba osób w ogóle się nie bada i uważa, że wszystko jest z nimi ok. A pojawiające się symptomy, które odczuwają, tj.: bóle głowy, brak snu lub senność, bóle żołądka, refluks, brak libido zganiają na pogodę, ciśnienie lub geny.

Komentarze (0) Odsłony: 1670

Preferuję śniadanie białkowo-tłuszczowe, aby nie wystąpił skok insuliny. Im więcej takich skoków, tym większe prawdopodobieństwo na złapanie chorób immunologicznych tzw. autoagresji. Zalicza się do nich: cukrzycę typu II, stwardnienie rozsiane (SM), zespół przewlekłego zmęczenia, choroby Hashimoto i Gravesa-Basedowa, reumatoidalne zapalenie stawów, toczeń, zesztywniające zapalenie stawów, polimialgia reumatyczna, zespół Sjögrena, bielactwo, zapalenie wielomięśniowe i zapalenie tętnicy skroniowej.

Komentarze (0) Odsłony: 1557

Najnowsze komentarze

Krzysztof Blank
Cześć Hubert. Bardzo interesująca odpowiedź. Moim zadaniem jest dzielić się swoją wiedzą i dotrzeć d...
Hubert
Cześć Krzysiu. Miałem przyjemnoś Cię poznać, oraz trenować z Tobą na siłowni.
Niestety pierwszym w...
Weronika
Gratuluję ciekawego artykułu. Po jego przeczytaniu otworzyły mi się oczy na kilka spraw.
Aktywna forma spędzania czasu pod okiem specjalisty.

Trening

Szeroki wachlarz ćwiczeń pozwala zapobiec nudzie i monotonności, przez co Klienci mogą konsekwentnie realizować założone wcześniej cele. Trener osobisty zadba o rzetelne wykonywanie planu treningowego, przygotuje indywidualną dietę, a także zmotywuje do bardziej wytężonej pracy nad Twoją sylwetką.

Porady przeznaczone dla osób, chcących zmienić swoją sylwetkę.

Dieta

Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego, że dieta jest kluczowym czynnikiem podczas pracy nad własną sylwetką. Nie ma znaczenia, czy chcemy schudnąć, czy nabrać masy mięśniowej, ponieważ w obydwu tych przypadkach bez odpowiedniej ilości kalorii i składników odżywczych nawet najlepsze treningi niewiele pomogą.